چگونه تخم مرغ خود را دوست دارید؟

 

تخم مرغ دارای مواد مغذی زیادی است ، اما افزایش سلامت بستگی به نحوه تهیه غذا دارد. اگرچه تنوع زیادی در سرو آن وجود دارد ، اما فواید تخم مرغ آب پز می تواند تا حد زیادی کمک کند.

https://www.bestreview.ir/%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D9%BE%D8%B2

از نظر آماده سازی ، تنها تفاوت تخم مرغ های پخته نرم و پخته شده در مدت زمان پخت آنها است. مقدار زیادی مواد مغذی در تخم مرغ های آب پز وجود دارد ، صرف نظر از مدت زمان گرم شدن آنها ، اما تخم مرغ های پخته تر برای جلوگیری از باکتری های مضر مانند سالمونلا بهتر است.

 

فواید سلامتی

آنها خوشمزه هستند ، سیر کننده هستند و برای سلامتی شما در هر سنی مفید هستند. در اینجا چند نمونه از فواید تخم مرغ پخته شده برای سلامتی آورده شده است.

 

کاهش وزن

 

تخم مرغ آب پز منبع عالی پروتئین بدون چربی است. آنها شما را بدون کالری زیاد سیر می کنند ، که اگر می خواهید وزن کم کنید مفید است.

 

استحکام استخوان قبل از تولد

 

پروتئین موجود در تخم مرغ های پخته شده نیز در کنار ویتامین D باعث پیشرفت دوران بارداری می شود. این عناصر از دندان ها ، استخوان ها و رشد عمومی نوزاد در طول بارداری حمایت می کنند.

 

کاهش کلسترول

 

سفیده تخم مرغ آب پز سالم تر از انواع دیگر آن است. پس از جوشاندن ، زرده ها را بیرون بیاورید تا از میان وعده کم کلسترول لذت ببرید.

 

منبع کولین

 

کولین برای نگهداری و رشد سلولی مهم است و تخم مرغ های پخته شده منبع اصلی آن در رژیم غذایی ایالات متحده هستند.

 

جلوگیری از انحطاط ماکولا

 

لوتئین و زاگزانتین ، که در تخم مرغ آب پز یافت می شوند ، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که به حفظ سلامت چشم شما کمک می کند.

 

افزایش انرژی ذهنی

 

ترکیب عناصر سالم مانند پروتئین و کولین در تخم مرغ های پخته شده به تقویت مغز کمک می کند ، مخصوصاً درست بعد از صبحانه

 

تغذیه

مواد مغذی در هر وعده

 

یک تخم مرغ بزرگ پخته شده (یک وعده) شامل موارد زیر است:

 

کالری: 78

کل چربی: 5 گرم

چربی اشباع شده: 2 گرم

کلسترول: 187 میلی گرم

سدیم: 62 میلی گرم

کربوهیدرات: 1 گرم

شکر: 1 گرم

پروتئین: 6 گرم

تخم مرغ آب پز همچنین منبع ویتامین A ، ویتامین D ، کلسیم و آهن است.

 

مواردی که باید مراقب آنها باشید

 

از آنجا که تخم مرغ منبع چربی های اشباع شده است ، می تواند سطح کلسترول LDL شما را افزایش دهد. خبر خوب این است که روشهای سالمی برای تهیه تخم مرغ وجود دارد و روشهای نه چندان سالم. در حالی که سرخ کردن تخم مرغ به تعداد چربی اشباع شده شما اضافه می کند ، جوشاندن آنها بیشتر مزایای آنها را حفظ می کند.

 

10 فایده خوردن تخم مرغ برای سلامتی

تخم مرغ یکی از معدود غذاهایی است که باید به عنوان “غذاهای فوق العاده” طبقه بندی شود.

 

آنها سرشار از مواد مغذی هستند که برخی از آنها در رژیم غذایی مدرن نادر است.

 

در اینجا 10 فایده تخم مرغ برای سلامتی وجود دارد که در مطالعات انسانی تأیید شده است.

 

1. فوق العاده مغذی

برای چندین دهه ، تخم مرغ ها به طور ناعادلانه جن زده شده اند.

 

ادعا شده است که به دلیل کلسترول موجود در آنها ، باید برای قلب مضر باشد.

 

بسیاری از مطالعات منتشر شده در سال های اخیر رابطه بین خوردن تخم مرغ و خطر بیماری های قلبی را مورد بررسی قرار داده اند.

 

یک بررسی از 17 مطالعه با مجموع 263،938 شرکت کننده هیچ ارتباطی بین مصرف تخم مرغ و بیماری قلبی یا سکته مغزی نشان نداد (40 منبع مورد اعتماد).

 

بسیاری از مطالعات دیگر نیز به همین نتیجه رسیده اند (41 منبع معتمد ، 42 منبع معتمد).

 

با این حال ، برخی از مطالعات نشان داده اند که افراد مبتلا به دیابت که تخم مرغ می خورند ، بیشتر در معرض بیماری های قلبی هستند (منبع 43 مورد اعتماد).

 

این که آیا تخم مرغ ها واقعاً باعث افزایش خطر می شوند ، مشخص نیست ، زیرا این نوع مطالعات تنها می توانند ارتباط آماری را نشان دهند. آنها نمی توانند ثابت کنند که تخم مرغ باعث ایجاد چیزی شده است.

 

این احتمال وجود دارد که افرادی که تخم مرغ زیادی مصرف می کنند و به دیابت مبتلا هستند ، به طور متوسط ​​از سلامت بیشتری برخوردار باشند.

 

در رژیم کم کربوهیدرات ، که بهترین رژیم غذایی برای افراد دیابتی است ، خوردن تخم مرغ منجر به بهبود عوامل خطر بیماری های قلبی می شود (منبع 44 ، 45 منبع معتبر).

ایندکسر