در حیطه تخصصی بازاریابی حرفه ای عمل کند. مشاور بازاریاب موظف است عملکرد یک شرکت را از پایه ترین موارد تا تخصصی ترین آن، مورد بررسی و آنالیز قرار دفتر مشاوره بازاریابی صادراتی دهد. بهترین مشاور فروش کسی است که با استفاده از تکنیک های فروش و قیمت گذاری، بتواند مناسب ترین روش های بازاریابی و تبلیغات را برگزیند و گام های لازم برای توسعه بازار را فراهم کند، کمبود های کسب و کار را شناسایی کند و با کمترین هزینه بیشترین سودآوری را به ارمغان آورد. یکی از مهم ترین ویژگی های یک مشاور فروش حرفه ای آن است که خودش سابقه فروش داشته باشد و با مشتریان واقعی در تعامل باشد. انتخاب مشاور فروش حرفه ای بر اساس چه پارامترهایی انجام می شود؟ فرآیند فروش نیازمند طراحی سیستم یکپارچه و پویایی است که بر اساس طرح توجیهی کسب و کار تهیه و طراحی می شود. سرمایهی اولین کار مریم ۳۰ هزار تومان بوده است.

یک مشاور فروش حرفه ای لازم است حداقل چند بار از ترفندهای پیشنهادی به شما در کسب و کار خود استفاده کرده باشد و نتیجه مناسب حاصل شده باشد. پیش از این مشاور فروش از ترفندهای پیشنهادی به شما استفاده کرده باشد. بازاریابی پیش نیاز فرآیند فروش است به همین علت پیش از اجرای برنامه های فروش لازم است سازمان شما از نظر تیم بازاریابی، توانایی و استراتژی های بازاریابی از جمله محصول، بازار، رقبا، تبلیغات، کانال های توزیع، مشتری و … ممکن است مشاوره صادرات به عراق برای شما تعیین کند که بروشور و کاتالوگ های خود را به زبان عربی چاپ کنید تا بتوانید محصولات شرکت خود را بهتر به مخاطبان و کشور عراق معرفی کنید. اگر در یک سازمان همه بخش ها وظایف خود را به درستی انجام دهند اما برنامه یکپارچه و هدف گرایی برای مدیریت فروش پیش بینی نشده باشد سازمان در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهد ماند. بررسی و تحلیل رقبا و بازار و پیش بینی رفتار آنها در آینده توسط مشاور فروش و بازاریابی صورت می گیرد.

در مطلب پیش رو قصد داریم به معرفی کسب و کارهای کوچک بپردازیم. به عنوان مثال اگر در حوزه مشاوره فروش تلفنی آموزش می دهد تا به حال از طریق فروش تلفنی برای خود یا کسب و کار دیگری ارزش خلق کرده است یا نه. برای شروع از صنعت و بازاری شروع کنید که جای مشخص و محکمی داشته باشید. با اینکه سوابق و تجربه حرف اول را میزند اما در مورد سوابق تحصیلی و پژوهشی مشاوری که انتخاب میکنید نیز تحقیق کنید. انتخاب مشاور برند مناسب یک چالش است، به ویژه برای شرکت هایی که اولین بار این کار را انجام می دهند. علاوه بر این، برای حل مسائل خاص، مانند “تدوین چشم انداز و یا اصلاح ساختارهای سازمان”، نیاز به مشاور یا فردیست که نسبت به مسائل گذشته و آینده کسب و کار و یا سازمان، سوگیری خاصی نداشته باشد. آینده نگری و بررسی جریانات و روندهای بازار را مدنظر داشته باشد. چگونه مشتریان خود را کشف و جذب کنید؟ چرا فکر می کنید نیاز شما تنها با این محصول خاص برطرف می شود؟ یک مشاور بازاریابی بین الملل بر روی یک محصول خاص که مورد توجه مشتریان بالقوه از سایر کشورهاست تمرکز می کند. تمرکز بخش فروش برآوردن میزان فروش هدفگذاری شده است در حالی که بازاریابی بر ترویج و پیشبرد اهداف، ایجاد نیازها و خواسته های مشتریان و تعیین قیمت محصولات و خدمات تمرکز دارد.

تمرکز ایمیل مارکتینگ روی آن دسته از مخاطبان است که آگاهی از برند دارند و تا حدودی با ما آشنا هستند. با اصول و پایه های دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید! اگر کسب و کار شما از نوع Business-to-Business است نقش دیجیتال مارکتینگ برای شما جذب و تبدیل سرنخ ها به مشتری از طریق وب سایت، شبکه های اجتماعی به خصوص لینکدین و سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. اگر آنها احساس واقعی خود هنگام استفاده از محصول را به سازمان ها منتقل کنند قطعا همه مشکلات برطرف خواهد شد اما از آنجا که مشتریان تمایلی به صحبت ندارند و به زبان مستقیم با ما گفتگو نمی کنند برای تحلیل رفتار مشتریان و کشف احساس آنها لازم است از کارشناسان و مشاوران فروش راهنمایی بگیریم. قطعا کسی که تخصص کافی در زمینه کسب و کار شما نداشته باشد با پاسخ های سطحی سعی در قانع کردن شما دارد و نمی تواند راهکارهای عمیق و نوین به شما ارائه کند. چه بسیارند شرکت هایی که به دلیل عدم درک درست فرآیند فروش، هوشمند نبودن تیم فروش و ندانستن تاکتیک های فروش مناسب بازار در کسب و کار خود شکست خورده اند.

ایندکسر