تنها ضعف پیستون های آلومینیومی بالا بودن ضریب انبساط چگالی آن‌ها است . در موتورهای مدرن از حلقه های باریک تری به کارگیری می شود، چرا که روند ساخت بهتری دارد. یک عدد از شاتون ها ثابت میباشد که به آن شاتون حساس (master rod ) گفته می شود و سایر شاتون ها به انتهای یک‌سری ضلعی شاتون حیاتی وصل می شوند که به آن‌ها شاتون های اتصال (articulating rods ) گفته می شود که باعث چرخش میل لنگ و حرکت پیستونها می شود . همین همینطور به خاطر خواص گوه ای هندسه رینگ سبب ساز می­شود توزیع روغن در کل کورس حرکت همین قطعه به صورت بهینه صورت پذیرد. حلقه در اختیار گرفتن روغن به طور معمول از دو حلقه تراش میل کروم نازک ساخته می شود که مسافت ای فی مابین آنان قرار دیتا شده است تا روغن بیرون شود. به جهت کارگزاشتن و راه اندازی در موتورهای که در معرض بار های سنگین قرار دارند ترجیح دیتا می شود . حلقه های این قطعه به عمل رفته در موتورهای کوچک عموما شامل رینگ فشاری، حلقه وایپر و حلقه روغنی می­باشند. و سیلندر این موتور به جهت پیستون اش خیلی ریز هست . علت مرسوم پیدایش این مشکل ، شکسته شدن بیرینگهای سوزنی needle bearings در نصیب سر بزرگ یا این که ریز شاتون میباشد ( اما در موتورهای کوچکی که از این جور بیرینگها استفاده می شود زیرا اکثر وقت ها موتورهای بجای بیرینگ سوزنی از بوش بیرینگ به کارگیری می نمایند یا این که یاتاقانهای بی آلایش plain bearing ) یا اینکه رینگ پیستونها شکسته شده و یا خار نگهدارنده گژن پین رها می شود و همین مشکل را به‌وجود می آورد. همین پیستون کلیدی داشتن تاج مخروطی رخ گرمای حاصل از انفجار را به بدنه سیلندر انتقال دیتا و مانع از داغ و ذوب شدن پیستون در دور موتورهای بالا می شود. بعد از آن ماشین دوباره مونتاژ می شود. نوع نخستین آن ها مهم نوار فولادی ریخته گری شده و همچنین یک چاک در بدنه هست که از حوزه‌ حلقه تا دامن پیستون کشیده شده است. در اینجا اکثر به باز‌نگری وب تارنما piston 125 ts suzuki.

ایندکسر