پیستون های آلومینیومی به ادله ضریب انبساط بالا به شکلهای متعدد طراحی میشوند. پیستون های آلومینیومی در هر دو نوع، انتقال حرارتی بالایی دارا‌هستند و شکلپذیری لطف نیز برخوردارند و درنتیجه خطر شکستن آن ها کمتر است، اما قیمتشان نسبت به پیستون های چدنی عمده است. اهمیت اضافه نمودن درصدی سیلیکون به آلومینیم ( حدود 16 %) مقدار انبساط حرارتی به نحو دیده گیری کاهش می یابد. کلیدی طولانی تر کردن درصدی سیلیکون به آلومینیم ( حدود ۱۶ بهینه سازی سایت برای google ) مقدار انبساط حرارتی به نحو چشم گیری کمتر می یابد. مقدار دمای خروجی اکستروژن بستگی به آلیاژ آلومینیوم است؛ و برای نمونه حرارت آلیاژهای 6063A ،۶۴۶۳ ،۶۰۶۳٬۶۱۰۱ برابر حداقل ۴۹۸ رتبه سانتی گراد و آلیاژهای 6005A ،۶۰۶۱ برابر دست کم ۵۱۰ رتبه سانتی گراد است. آلیاژهای آلومینیم-منیزیم-سیلیسم گروه ۶۰۰۰ بیشترین سهم اکستروژن در بازار را دارند؛ و در بیشتر کشورها برای تولید استفاده میشوند. خودروهایی که مهم زمانبندی (تایمینگ) سوپاپ متغیر هستند، به جهت پرهیز از عکس العمل سوپاپ اصلی تاج پیستون شیارهایی روی آن ساخت میکنند. همینطور حیاتی باز‌نگری اشکال و متاع آن دریابیم که تا چه حد احتمال فساد آن وجود دارد و به چه صورت میتوان از این خرابیها پیشگیری کرد. در شیوه ریخته گری، دسته این قطعه رخنه ترک هست و در پیچ های بالا، اقتدار اضطراری را ندارد. همین قطعه استوانه صورت پس از احتراق سوخت به بالا و تحت حرکت میکند. در صورت شاتون زدن، موتور خودرو بایستی باز شود و این قطعه توسط یک جوشکار جوش داده شود یا بلوک سیلندر بده بستان پیستون و شاتون شود. سطح تماس رینگهای دانسیته کلیدی دیواره سیلندر از یک لایه نخ نما اکسید آهن یا کروم پوشیده میگردد که از سایش جداره سیلندر و حلقه دوری میکند. همگی پیستون های موجود در سیلندرهای یک موتور می بایست از لحاظ میزان و بعد ها و وزن یک عدد باشند تا در کارایی آن ها اختلاف کیفیت یا این که دوران تولید نشود. همه پیستون ها می بایست نیز وزن باشند تا موتور دچار لرزش نشود. به طور معمول دو رینگ حجمی در دو شیار بالایی پشت هم قرار میگیرند که کار درزگیری تام سیلندر و جلوگیری از رخنه گازهای حاصل از احتراق را به صورت تام انجام میدهند. این رینگها که شیاردار یا این که سوراخدار طراحی میشوند، از انتشار روغن بر روی دیواره سیلندر و مصرف بیش از حد و غیرضروری آن پرهیز میکنند. همین ها بزرگ و سنگین هستند و عموماً در موتورهای دیزلی کاربرد دارند. همین پیستون ها که در موتورهای چهار زمان استفاده میگردند بیشتر در خودروها کاربرد دارند. در صورتی که از نوشتن همین مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید دیتاها بیشتری در مورد پیستون ترمز پراید لطفا از صفحه ما بخواهید.

ایندکسر