پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

پیستون از طریق یک میله اتصال به میل لنگ متصل می شود. رینگ پیستون حلقه های فلزی از جنس چدن خاکستری میباشد و در فاصله بین سیلندر و پیستون به عنوان عامل مهمی در ایجاد آب بندی در این قطعه قرار میگیرد. عبارت رینگ برگرفته از واژه انگلیسی است که به معنای حلقه بوده و منظور از رینگ پیستون (Piston Ring) دقیقا حلقه های فلزی هستند که بر روی سطح فوقانی پیستون قرار میگیرند. در این حالت که دیواره یا سطح جانبی رینگ به صورت شیبدار ساخته شده است، باید لبه تیز رینگ پیستون به سمت پایین باشد تا هنگام بالا رفتن پیستون، این رینگ برروی لایه روغن موجود بر روی دیواره سیلندر لیز خورده و از جارو کردن روغن های جداره سیلندر به سمت محفظه احتراق جلوگیری کند و در هنگام پایین رفتن پیستون، لبه تیز رینگ که به سمت پایین است مانند لبه یک چاقو عمل کرده و روغن های موجود برروی جداره سیلندر را تراشیده و به داخل پیستون و نهایتاً کارتل ارسال می کند.این نوع رینگ ها باید به عنوان دومین رینگ کمپرسی مورد استفاده قرار گیرند . از نظر تاریخی از این عبارت فقط بهمنظور توصیف جابجاییهای فیزیکی استفاده میشد. یعنی کافی بود پاسهای مدافعان به ریگی برسد؛ رضاوند توپ را از ریگی دریافت میکرد و این توپ اگر به قائدی میرسید، فرآیند انتقال به فاز نهایی بازیسازی piston 125 yz انجام میشد.

به طور کلی ، اندازه پیستون با طراحی موتور محدود می شود ، اما پیستون با ایجاد یک مهر و موم مقاوم در برابر گاز با دیوار سیلندر ، نقش مهمی در حفظ فشار بالای گاز دارد. در حرکت انبساط تا 18000 نیوتون ( 4000 پوند ) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود . ما طیف وسیعی از پیستونها را از پیستون موتورسیکلت تا پیستون سنگینترین کامیونهایی که در کشور دارند حرکت میکنند را می توانیم تولید کنیم. پیستون دمپایی قسمتی از دامنه را بریده و فقط سطوحی را که در جلو و پشت دیواره سیلندر قرار دارند باقی می گذارد. بین پیستون و دیواره سیلندر آب بندی محکمی وجود دارد. چدن به راحتی با جداره سیلندر آب بندی میشوند. اطلاع پیدا خواهیم کرد ، انواع مختلف تفنگهای بادی را با یکدیگر مقایسه میکنیم و به یک جمع بندی مناسبی خواهیم رسید. جهت اطلاع از قیمت تفنگ بادی پی سی پی و همینطور فروش تفنگ بادی پی سی پی دست دوم می توانید از محصولات ایسام دیدن کنید. نمیتوانم بگویم نفر دوم با ما چقدر فاصله دارد. امروز با جرات میتوانم بگویم سرمایهگذاریهایی که توسط گروه عظام در شرکت در این سالها انجام شده، بالای 1500 میلیارد تومان ارزش دارد.

حتما بخوانید:
تیونینگ خودرو چیست؟

ما اگر وابستگی به مواد اولیه و به ارز داشتیم، امروز خیلی خیلی دچار مشکل میشدیم، ولی خدا را شکر در زمینه تامین مواد اصلی مورد نیاز شرکت که همان آلیاژهای آلومینیوم و آلیاژهای فولاد است، کاملا متکی به پیستون لاستیکی منابع داخلی هستیم. پیستون ایران امروز 74 نوع محصول تولید میکند که از این 74 نوع محصول اگر بخواهم اسم ببرم، هیچ خودروی سواری در کشور ما نیست که ما پیستونش را تولید نکنیم، یعنی از پراید، تیبا، انواع پیستون خودروهای 206 که میدانید دو تیپ است؛ 206 تیپ 2 و 206 تیپ 5 تولید میشود، پیستون موتور EF7 اولین بار در کشور توسط شرکت پیستون ایران توسعه شده که بسیار پیستون پیچیدهای است و روی آن کتینگهای خاصی صورت میگیرد که برای اولین بار توانمندیاش در شرکت پیستون ایران انجام شده، پیستون خودروی پژو 405 و پیستون پیکان و پیستون مزدا؛ مزدای سواری، مزدای نیسان، مزدای باری، پیستون خود خودروی نیسان و خود پیستون نیسان هم بنزینی است و هم دیزلی که پیستون دیزل خودش یک تکنولوژی بسیار بالایی دارد و به نوعی در دستهبندیها جزو پیستونهای دیزلی است. با این وجود امروز ما جای بخش اعظمی از وارداتی که از ترکیه در زمینه پیستون صورت میگرفت، بهخصوص در پیستون سنگین و دیزل گرفتیم و به تامین کننده مطمئن و با کیفیت برای مصرف کننده تبدیل شده ایم.

ما یک طیف بسیار مناسبی از کارشناسان، مهندسین و مدیران خبره و باتجربه داریم 500 نفر اپراتور مستقیم داریم که در سه شیفت در حال تولید هستند. این رینگ ها که به نام رینگ پیستون شناخته می شوند ، در بدنه پیستون ، داخل شیارهای مخصوص در بدنه پیستون قرار گرفته و قطرشان مقدار بسیار کمی بیشتر از قطر سیلندر می باشد و این قطر بیشتر باعث می شود که وقتی پیستون ( به همراه رینگ پیستون ) در داخل سیلندر قرار گرفت ، رینگ های پیستون ، اجازه خروج مخلوط سوخت و هوا از بالای محفظه احتراق به فضای پایین پیستون را ندهند و در نتیجه ، امکان فشرده کردن مخلوط سوخت و هوا در بالای پیستون وجود داشته باشد. طولش کمی بیشتر از قطرش بوده و یک سر آن باز و سر دیگرش بسته است. این ناحیه است که بیشتر گسترش می یابد و بنابراین از قسمت پایین پیستون یک مخروط به داخل ایجاد می شود تا فاصله بیشتری بین این تاج و حلقه پیستون در اطراف سطح بالا ایجاد شود. انواع مختلفی از تاج در موتورهای تولیدی وجود دارد ، اما معمولاً تاج صاف ، گنبدی یا روکش دار خواهد بود. تحول دوم، همزمان با توقف تولید پیکان و تعطیل شدن کارخانه تالبوت و نداشتن نیروی محرکه و اعلام آمادگی پژو برای عقد قرارداد با شرکت ایرانخودرو بود که شرکت، ناگزیر تصمیم به نصب موتور 504 بر روی پیکان گرفت و پیکان به «پیکاژو» و سپس به «پیکان1800 » تغییر نام داد.

حتما بخوانید:
سایت استخدام در بهترین شرکت های ایران جابینجا

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با پیستون و رینگ پراید وب سایت خود باشید.

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesViagrasu tesisatçısıbuy instagram followersGeri Getirme Büyüsü